Blog Arşivi

17 Mayıs 2008 Cumartesi

KEZİ HAZAYİ

Hakvon ela lerine oğnive
Meg karime temtevi lertez
Bitunna deseviguni isti

Kez inçer gellir an polor
Vo açare vo govin hede terçigur
Vo genigniye meg megalin hede kengir

Nesta andağ inçu kişer
Maliye eguşi gebon
Viyella inçoğe dunniva
Kezi desa çurin mode
Tuna gertadi dunnive

Ali ergensa bağ gortin vaan
Putayi vetiz
Memeg memeg engoğ astağnoun hede
Kezi hazayi

Entome desa
Barğiye bedediguni,çure nafaz garnur
Luse mezennagur lusnikayin
Mez lerin vaan gategur açfiz luşe

Şuniye,aklarniye,kağin dağakniye
Bolekeguni hedru
Ğocan comeyin oğnive gertar tatrelov
Mez lere bargigur kişerneuz meçe

Tuna himi yatğin ergensaz gellis
Yesa gortin ergensazim kezi bes
Maziyet sondoğesta askişer vov kida


Hedru bargi çigayik ana askişer
Hedru desnuk niyazniye
İnçuk hakvon hedru bargik an niyazin meçe
Kağe ginatoğ uyine sessuzluğin meçe



SENİ SEVDİM

Sabahtan çıktım yaylaya
Bir kayaya dayadım sırtımı
Büyük ova, karşıki sazlık, çamlıklar
Hepside gözüküyor buradan

Acaba neler oluyor oralarda
Hangi öküz hangi ineğin peşinden koşuyor
Hangi kadınlar birbirlerinin peşine düşüyor

Oturdum orada akşama dek
Koyunlar gelmeye başladı
Kalktım iniyordum evime
Seni gördüm suyun başında
Sende gidiyordun evine

Yine uzandım soğuk çimene
Baktım yukarıya
Birer birer kayan yıldızlarla seni sevdim

O zaman gördüm
Kayalar yürüyordu, su nefes alıyordu
ışığı büyüyordu ayın
Büyük ovanın üzerine akıyor göz yaşlarım

köpekler,horozlar,köyün çocukları
bağrışıyor hep birlikte
Hoca caminin sırtına yürüyor yorularak
Büyük ova uyuyor gecelerimin içinde
sende şimdi yatağına uzanmışsındır
bende çimene uzanmışım senin gibi
Acaba saçlarını tararmısın bu gece

Madem ki birlikte uyuyamıyoruz
Aynı rüyayı görelim bu gece
Sabaha dek birlikte uyuyalım o rüyanın içinde
Köy kalsın kendi sessizliğiyle

Hiç yorum yok: